dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Henrichs, H. | |
dc.contributor.author | Novak, O. | |
dc.date.accessioned | 2016-09-01T17:00:55Z | |
dc.date.available | 2016-09-01T17:00:55Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/23990 | |
dc.description.abstract | In deze scriptie wordt betoogd dat de historische speelfilm Django Unchained (2012), ondanks zijn fictieve aard, een bijdrage levert aan de historiografie over het Amerikaanse slavernijverleden. Het onderzoek gebruikt de concepten metacinema, authenticiteit en ‘soul of the past’ en onderzoekt de bruikbaarheid van de speelfilm Django Unchaiend in het debat ‘history in words’ versus ‘history in images’ met behulp van drie casussen. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 1440938 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Historiophoty Unchained: Waarom Tarantino’s Django Unchained een interessante historische speelfilm is in het ‘history in
words’ versus ‘history in images’ debat. | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | historiophoty, historiography, django unchained, django, unchained, quentin tarantino, quentin, tarantino, cultuurgeschiedenis, cultural history, films, geschiedenis, historiografie | |
dc.subject.courseuu | Geschiedenis | |