Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorHenrichs, H.
dc.contributor.authorNovak, O.
dc.date.accessioned2016-09-01T17:00:55Z
dc.date.available2016-09-01T17:00:55Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/23990
dc.description.abstractIn deze scriptie wordt betoogd dat de historische speelfilm Django Unchained (2012), ondanks zijn fictieve aard, een bijdrage levert aan de historiografie over het Amerikaanse slavernijverleden. Het onderzoek gebruikt de concepten metacinema, authenticiteit en ‘soul of the past’ en onderzoekt de bruikbaarheid van de speelfilm Django Unchaiend in het debat ‘history in words’ versus ‘history in images’ met behulp van drie casussen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1440938
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleHistoriophoty Unchained: Waarom Tarantino’s Django Unchained een interessante historische speelfilm is in het ‘history in words’ versus ‘history in images’ debat.
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordshistoriophoty, historiography, django unchained, django, unchained, quentin tarantino, quentin, tarantino, cultuurgeschiedenis, cultural history, films, geschiedenis, historiografie
dc.subject.courseuuGeschiedenis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record