Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorSimons, M.
dc.contributor.advisorDijst, M.J.
dc.contributor.authorWilgenburg, W. van
dc.date.accessioned2016-08-25T17:00:51Z
dc.date.available2016-08-25T17:00:51Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/23832
dc.description.abstractTechnologische ontwikkelingen als de smartphone maken het mogelijk om videogames buiten de deur te spelen. Door gebruik te maken van locatieherkenning en mobiele datagegevens kunnen games in de openbare ruimte worden gespeeld. Bij deze location-based games worden spelers gedwongen om de deur uit te gaan om het spel te spelen. In dit onderzoek wordt gekeken hoe deze spelers van een LBG de stedelijke ruimte gebruiken, ervaren en waarnemen als ze een spel spelen in deze ruimte. Voor de dataverzameling zijn interviews gehouden met Ingress spelers. De komst van een nieuwe location-based game, Pokémon Go, maakt dit onderzoek extra relevant en actueel.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent2162201
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleUrban gaming
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsLocation-based gaming, Ingress, Pokemon Go. Urban playscapes, stedelijke omgeving, gamien in de stad, counterspaces, locatie gebaseerde games, LBG, Gamification, Urban Geography
dc.subject.courseuuUrban Geography


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record