Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorPater, de, B.C.
dc.contributor.authorHoenderdos, D.
dc.date.accessioned2016-08-25T17:00:43Z
dc.date.available2016-08-25T17:00:43Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/23821
dc.description.abstractSocial science fiction is een fictief verhaal dat de werkelijkheid zo goed benadert, dat het gezien mag worden als valide onderzoeksmateriaal. De fundamenteel sociolgische politieserie The Wire wordt bijvoorbeeld in de collegebanken van Harvard gedoceerd. In deze scriptie wordt een poging gedaan aan de hand van sociaal-geografische films te laten zien hoe social science fiction werkt, en op welke manier het de stadsgeografische theorieën - van Broken Windows Theory tot de Radical Critique - door de jaren heen zichtbaar heeft gemaakt in het onderdeel van de stedelijke onderklasse. De scriptie is interdiciplinair van aard, en combineert film- en theaterwetenschappen met stadsgeografie en sociologie.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent22132289
dc.format.mimetypeapplication/zip
dc.language.isonl
dc.titleDe kracht van de camera - Getto’s, banlieues en de stedelijke onderklasse in social science fiction
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordssocial science fiction, onderklasse, banlieue, film, series, the wire, sociologie, discriminatie, racisme,
dc.subject.courseuuUrban Geography


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record