Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorVreekamp, M.
dc.contributor.advisorHornstra, T.E.
dc.contributor.authorRuiter, F. de
dc.date.accessioned2016-08-24T17:00:45Z
dc.date.available2016-08-24T17:00:45Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/23808
dc.description.abstractLeerlingen met leer- en gedragsproblemen kunnen problemen ervaren met het doorlopen van school en kunnen hiervoor onder andere terecht op het reboundonderwijs. Op deze instelling wordt niet alleen gewerkt aan gedrag en schoolprestaties, maar ook aan het verhogen van de motivatie. In deelstudie één is gekeken of de vormen van motivatie voor leerlingen in de verschillende fases van de rebound veranderen. Dit is getest door het afnemen van de SRQ-A en een regressieanalyse met dummyvariabelen uit te voeren. Er is naar voren gekomen dat alleen de extrinsieke motivatie van leerlingen in het reboundonderwijs significant toenam in de eindfase van het reboundonderwijs, vergeleken met het midden en het begin van het traject. In deelstudie twee zijn er leerkrachten geïnterviewd om te kijken in welke mate zij beschrijven gebruik te maken van autonomie ondersteunende en controlerende strategieën bij de leerlingen in hun klas. Deelstudie twee liet zien dat hoewel het grootste aantal uitspraken autonomie ondersteunend was, slechts drie van de vijf leerkrachten overwegend autonomie ondersteunend zeiden te handelen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent238639
dc.format.mimetypeapplication/zip
dc.language.isonl
dc.titleMotivatiebevordering binnen het reboundonderwijs. Een exploratieve studie naar motivatie en autonomie.
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsRebound: alternatief onderwijs: autonomie: motivatie: controle
dc.subject.courseuuOnderwijskunde


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record