Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorPinto, M.
dc.contributor.authorMeijerman, S.H.
dc.date.accessioned2016-08-24T17:00:28Z
dc.date.available2016-08-24T17:00:28Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/23785
dc.description.abstractL2-kinderen, personen die tussen de leeftijd van vier en acht jaar oud een tweede taal leren, vormen taalkundig gezien een interessante groep. Hoewel ze een grote kans hebben het niveau van een moedertaalspreker te evenaren in hun tweede taal, kunnen ze ook een zekere achterstand vertonen in de taalontwikkeling. Een belangrijke vraag is of en hoe deze achterstand ingehaald wordt. Het doel van deze scriptie is daarom om een overzicht te geven van (a) de literatuur op het gebied van de taalontwikkeling van L2-kinderen en (b) verschillende methodes waarmee de taalontwikkeling van L2-kinderen getest kan worden om dergelijke vragen te beantwoorden. De voor- en nadelen van deze methodes worden besproken. Daarbij komen verschillende aandachtspunten op het gebied van het kiezen van stimuli, materialen en testomstandigheden aan bod.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent646217
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleL2-kinderen: Taalontwikkeling en testmethodes
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.courseuuTaalwetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record