Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBeukers, Petri
dc.contributor.authorHansma, Judith
dc.contributor.authorVelthoven, Sarah van
dc.contributor.authorSchouten, Stephan
dc.contributor.authorWit, Ingrid de
dc.contributor.authorVeeken, Lisette
dc.date.accessioned2010-05-26T12:16:14Z
dc.date.available2010-05-26T12:16:14Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/2372
dc.description.abstractBurgerschapsvorming in het onderwijs is sinds 2006 wettelijk verplicht. Maar de overheid heeft tot op heden weinig tot geen duidelijkheid verschaft over hoe dit in de praktijk moet worden gebracht. Docenten moeten hier op geheel eigen wijze invulling aan geven. Het Raamwerk Burgerschap, gebaseerd op de doelstellingen van burgerschapsvorming volgens de overheid gecombineerd met de eindexamentermen van de vakken Aardrijkskunde, Geschiedenis, Godsdienst/Levensbeschouwing en Maatschappijleer, biedt de docenten een handvat om dit op een juiste en uniforme manier te doen. Alleen zo kan burgerschapsvorming in het onderwijs succesvol zijn.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.language.isonl
dc.titleRaamwerk Burgerschap: van idee naar werkelijkheid
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsBurgerschap
dc.subject.keywordsOnderwijs
dc.subject.keywordsBovenbouw
dc.subject.keywordsBurgerschapsvorming
dc.subject.courseuuLeraar VHO Aardrijkskunde


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record