dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Beukers, Petri | |
dc.contributor.author | Hansma, Judith | |
dc.contributor.author | Velthoven, Sarah van | |
dc.contributor.author | Schouten, Stephan | |
dc.contributor.author | Wit, Ingrid de | |
dc.contributor.author | Veeken, Lisette | |
dc.date.accessioned | 2010-05-26T12:16:14Z | |
dc.date.available | 2010-05-26T12:16:14Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/2372 | |
dc.description.abstract | Burgerschapsvorming in het onderwijs is sinds 2006 wettelijk verplicht. Maar de overheid heeft tot op heden weinig tot geen duidelijkheid verschaft over hoe dit in de praktijk moet worden gebracht. Docenten moeten hier op geheel eigen wijze invulling aan geven. Het Raamwerk Burgerschap, gebaseerd op de doelstellingen van burgerschapsvorming volgens de overheid gecombineerd met de eindexamentermen van de vakken Aardrijkskunde, Geschiedenis, Godsdienst/Levensbeschouwing en Maatschappijleer, biedt de docenten een handvat om dit op een juiste en uniforme manier te doen. Alleen zo kan burgerschapsvorming in het onderwijs succesvol zijn. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Raamwerk Burgerschap: van idee naar werkelijkheid | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Burgerschap | |
dc.subject.keywords | Onderwijs | |
dc.subject.keywords | Bovenbouw | |
dc.subject.keywords | Burgerschapsvorming | |
dc.subject.courseuu | Leraar VHO Aardrijkskunde | |