Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorPansters, Wil
dc.contributor.authorWitkamp, M.
dc.date.accessioned2009-01-20T18:02:11Z
dc.date.available2009-01-20
dc.date.available2009-01-20T18:02:11Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/2358
dc.description.abstractDeze studie beschrijft de manier waarop inheemse studenten op de universiteit van Cuzco omgaan met identiteit. In 2003 is op deze universiteit een project opgezet voor inheemse studenten met als doel academische resultaten te verbeteren en culturele waarden en interculturele leiderschapskwaliteiten te bevorderen. De studenten zijn in te delen in twee groepen. De groep passieve studenten wil de inheemse identiteit zoveel mogelijk verbergen om op te gaan in de urbane cultuur. Actieve studenten hebben zowel de urbane cultuur als inheemse folklore in zichzelf verenigd. Beiden type studenten maken zoveel mogelijk gebruik van de voordelen die het project hen biedt, maar willen misschien nog wel meer dan dat aansluiting vinden bij de universitaire gemeenschap. De nadruk van het project op culturele eigenheid maakt dat inheemse identiteit wordt bevroren en er een eiland van inheemse studenten op de universiteit ontstaat. Dit komt de insluiting van inheemse studenten op de universiteit niet ten goede.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1637595 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleAanpassen en onderscheiden: Inheemse identiteit op de universiteit van Cuzco, Peru
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsAntropologie
dc.subject.keywordsMulticulturalisme
dc.subject.keywordsInheemse identiteit
dc.subject.keywordshoger onderwijs
dc.subject.keywordsidentiteitsconstructie
dc.subject.keywordsfolklore
dc.subject.keywordsin- en uitsluitingsprocessen
dc.subject.courseuuCulturele Antropologie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record