dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Pansters, Wil | |
dc.contributor.author | Witkamp, M. | |
dc.date.accessioned | 2009-01-20T18:02:11Z | |
dc.date.available | 2009-01-20 | |
dc.date.available | 2009-01-20T18:02:11Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/2358 | |
dc.description.abstract | Deze studie beschrijft de manier waarop inheemse studenten op de universiteit van Cuzco omgaan met identiteit. In 2003 is op deze universiteit een project opgezet voor inheemse studenten met als doel academische resultaten te verbeteren en culturele waarden en interculturele leiderschapskwaliteiten te bevorderen. De studenten zijn in te delen in twee groepen. De groep passieve studenten wil de inheemse identiteit zoveel mogelijk verbergen om op te gaan in de urbane cultuur. Actieve studenten hebben zowel de urbane cultuur als inheemse folklore in zichzelf verenigd. Beiden type studenten maken zoveel mogelijk gebruik van de voordelen die het project hen biedt, maar willen misschien nog wel meer dan dat aansluiting vinden bij de universitaire gemeenschap. De nadruk van het project op culturele eigenheid maakt dat inheemse identiteit wordt bevroren en er een eiland van inheemse studenten op de universiteit ontstaat. Dit komt de insluiting van inheemse studenten op de universiteit niet ten goede. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 1637595 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Aanpassen en onderscheiden: Inheemse identiteit op de universiteit van Cuzco, Peru | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Antropologie | |
dc.subject.keywords | Multiculturalisme | |
dc.subject.keywords | Inheemse identiteit | |
dc.subject.keywords | hoger onderwijs | |
dc.subject.keywords | identiteitsconstructie | |
dc.subject.keywords | folklore | |
dc.subject.keywords | in- en uitsluitingsprocessen | |
dc.subject.courseuu | Culturele Antropologie | |