Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorImar de Vries, Ingrid Hoofd
dc.contributor.authorSmit, M.J.
dc.date.accessioned2016-08-17T17:00:51Z
dc.date.available2016-08-17T17:00:51Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/23551
dc.description.abstractSinds de introductie van flow in het begin van de jaren 70’ heeft het medium televisie vele technologische en culturele veranderingen ondergaan. Een zeer recente ontwikkeling is de toevoeging van second screens bij televisieprogramma’s waarbij gebruik gemaakt wordt van spel-elementen (gamification). Dit onderzoek zal het vraagstuk beantwoorden op welke wijze flow opnieuw begrepen kan worden wanneer er gekeken wordt naar de applicatie met gamification tijdens het programma The Voice of Holland. Door zowel vanuit een historisch perspectief te kijken naar hoe flow zich ontwikkeld heeft tot de confrontatie met meerdere mediavormen tijdens het televisiekijken wordt er gepoogd door middel van literatuuronderzoek, observaties en interviews meer te weten te komen over de manier waarop we flow hedendaags kunnen begrijpen met de toevoeging van game-elementen op het second screen. Zoals er geconcludeerd wordt geeft de toevoeging van second screen en gamification in het geval van The Voice of Holland Red Room nog geen aanleiding om échte fundamentele veranderingen voor de kijker-medium- relatie met zich mee te brengen en te zorgen voor een andere kijk op flow. Echter zal dit onderzoek wel een aanvulling zijn op eerdere onderzoeken naar flow en zal er aangetoond worden dat gamification in potentie wel kan zorgen voor een verbeterde kijkmotivatie en, bij een juiste inzet, het denken over flow kan veranderen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1203686
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleFlow, Second Screen & Gamification
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsGamification, second screen, flow, televisie, The Voice of Holland Red Room, Williams, Uricchio, Ytreberg, Gripsrud, Csikszentmihalyi, Zichermann en Cunningham, Deterding
dc.subject.courseuuNieuwe media en digitale cultuur


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record