dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Rood, R. van 't | |
dc.contributor.advisor | Garandeau, C. | |
dc.contributor.author | Bruinenberg, A.E.M. | |
dc.date.accessioned | 2016-08-15T17:00:19Z | |
dc.date.available | 2016-08-15T17:00:19Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/23480 | |
dc.description.abstract | The ‘Inspectorate of Education, Culture, Youth & Sports (ECYS)’ in Sint Maarten heeft verzocht om een onderzoek naar leerlingenzorg op middelbare scholen in Sint Maarten. In samenwerking met de ‘Student Support Services Division (SSSD)’ is onderzoek uitgevoerd naar de organisatie van de leerlingenzorg. Het doel van het onderzoek was het vaststellen van indicatoren voor een toezichtskaart, die de Inspectie kan gebruiken om toezicht te houden op de kwaliteit van leerlingenzorg. Het onderzoek maakte gebruik van verschillende kwalitatieve methoden om een beeld te krijgen van de zorg op scholen. Er is gebruik gemaakt van semigestructureerde interviews, vragenlijsten en focusgroepen. Voor deze studie zijn 337 participanten uit verschillende systemen van de schoolomgeving betrokken. De resultaten lieten zien dat de structuur van de leerlingenzorg in Sint Maarten erg verschilt en dat de meningen over effectieve leerlingenzorg verdeeld zijn. Er zijn verschillende behoeften vanuit de scholen geuit zoals meer professionals, meer bijscholing en meer hulpmiddelen. Het is daarom aanbevolen om een definitie te ontwikkelen van leerlingenzorg, een zelf-evaluatie door de scholen laten uitvoeren en relaties met externe instanties te verbeteren. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 1024964 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | en | |
dc.title | Student care: Is it taken care of? | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Leerlingenzorg – kwalitatieve studie – middelbare scholen – toezichtskaart – Sint maarten | |
dc.subject.courseuu | Maatschappelijke Opvoedingsvraagstukken | |