Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorWerkhoven, W. van
dc.contributor.advisorKroesbergen, E.H.
dc.contributor.authorConstant, S.E.
dc.date.accessioned2009-01-14T18:02:08Z
dc.date.available2009-01-14
dc.date.available2009-01-14T18:02:08Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/2340
dc.description.abstractDe onderzoekscontext van dit onderzoek wordt gevormd door een school voor speciaal basisonderwijs in de provincie Utrecht, die in het schooljaar 2006/2007 startte met een oriëntatieproject OGO, met het oog op implementatie van OGO in de school. Via een kwalitatieve studie is het oriëntatieproces van de leerkrachten op systematische wijze gevolgd en de betekenisverlening en het gedrag van leerkrachten op individueel en collectief niveau inzichtelijk gemaakt. De betrokkenheid en veranderbereidheid van leerkrachten zijn hierbij nader bepaald. De onderzoeksbevindingen en de voor de school geformuleerde praktische aanbevelingen dienden bij te dragen aan een betere afstemming van de oriëntatiefase en/ of implementatiefase op de behoeften van de leerkrachten.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.language.isonl
dc.titleOriëntatie op Ontwikkelingsgericht Onderwijs
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsOntwikkelingsgericht Onderwijs
dc.subject.keywordsSpeciaal Basis Onderwijs
dc.subject.keywordsoriëntatie
dc.subject.keywordsimplementatie
dc.subject.courseuuOrthopedagogiek


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record