Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorHenrichs, Hendrik
dc.contributor.authorVen, T. van de
dc.date.accessioned2016-08-02T17:00:47Z
dc.date.available2016-08-02T17:00:47Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/23107
dc.description.abstractIn dit onderzoek wordt betoogd dat de relatie tussen Inglourious Basterds en The real inglorious bastards deze films waardevol maakt als historiofotie, zoals Hayden White deze tak van de geschiedwetenschap gedefinieerd heeft. Om deze relatie te onderzoeken wordt gebruik gemaakt van de presentist invalshoek die Robert Burgoyne beschrijft en zijn kader om relaties tussen films mee te klassificeren. Aan de hand van deze relatie wordt aangetoond dat de theoriën van Nathalie Zemon Davis over truth status in films niet compleet zijn en aanvulling behoeven.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent785365
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleHistory does not exist until it is created
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.courseuuLiberal Arts and Sciences


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record