dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Venne, L.H.J. van de | |
dc.contributor.advisor | Hagemeijer, R.E. | |
dc.contributor.author | Cousijnsen, M. | |
dc.date.accessioned | 2016-07-29T17:00:47Z | |
dc.date.available | 2016-07-29T17:00:47Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/23044 | |
dc.description.abstract | In dit onderzoek is gekeken naar de relatie tussen leerintentie en werkplekleren bij kleine zelfstandigen. Met kleine zelfstandigen worden zzp’ers en eenmanszaken tot een maximum van vijf personen bedoeld. In voorgaand onderzoek naar leren in organisaties is voornamelijk gericht op grotere organisaties en is deze groep kleine zelfstandigen nog onderbelicht. In dit onderzoek wordt op kleine zelfstandigen gericht, temeer omdat deze doelgroep weinig tot geen collega’s heeft om mee samen te leren. Door middel van een mixed method onderzoek werd geprobeerd een antwoord te geven op de onderzoeksvraag. Binnen de bouwsector werd een survey onderzoek gehouden en zijn er interviews afgenomen. Uit het survey onderzoek bleek dat er een relatie is tussen leerintentie en formeel werkplekleren. Uit de interviews bleek dat de factoren interesse in beroep en werkveld, attitude tegenover leren en toegang tot informatie een positief effect hadden op werkplekleren en de factor snelheid van de verandering had een negatief effect op werkplekleren. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 1683054 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Relatie tussen leerintenties en werkplekleren van laagopgeleide kleine zelfstandigen | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Leerintentie; werkplekleren; kleine zelfstandigen | |
dc.subject.courseuu | Onderwijswetenschappen | |