dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Panteleeva, O. | |
dc.contributor.author | Timmer, R.J.C. | |
dc.date.accessioned | 2016-07-20T17:01:09Z | |
dc.date.available | 2016-07-20T17:01:09Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/22865 | |
dc.description.abstract | Twee biografieën (The Tender Tyrant (1976) van Alan Kendall en The Musical Work of Nadia Boulanger (2013) van Jeanice Brooks) worden vergeleken vanuit een feminisitisch kritisch oogpunt, om zo de ontwikkelingsgang van gendersensitieve kennis in de muziekwetenschap te meten. Voorafgaand aan de analyse wordt een korte geschiedenis gegeven van het feminisme en hoe de muziekwetenschappen zich daartoe verhouden. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 517901 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Tender Tyrant of Fenomenale Vakvrouw: Een casestudy naar de ontwikkelingsgang van gendersensitieve kennis in de muziekwetenschap | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Nadia Boulanger, genderstudies, gender, gendersensitieve kennis, feminisme, comparative study | |
dc.subject.courseuu | Muziekwetenschap | |