Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorPanteleeva, O.
dc.contributor.authorTimmer, R.J.C.
dc.date.accessioned2016-07-20T17:01:09Z
dc.date.available2016-07-20T17:01:09Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/22865
dc.description.abstractTwee biografieën (The Tender Tyrant (1976) van Alan Kendall en The Musical Work of Nadia Boulanger (2013) van Jeanice Brooks) worden vergeleken vanuit een feminisitisch kritisch oogpunt, om zo de ontwikkelingsgang van gendersensitieve kennis in de muziekwetenschap te meten. Voorafgaand aan de analyse wordt een korte geschiedenis gegeven van het feminisme en hoe de muziekwetenschappen zich daartoe verhouden.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent517901
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleTender Tyrant of Fenomenale Vakvrouw: Een casestudy naar de ontwikkelingsgang van gendersensitieve kennis in de muziekwetenschap
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsNadia Boulanger, genderstudies, gender, gendersensitieve kennis, feminisme, comparative study
dc.subject.courseuuMuziekwetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record