dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Phielix, C. | |
dc.contributor.advisor | Kleijn, R.A.M. de | |
dc.contributor.author | Weijer, G.M. van de | |
dc.date.accessioned | 2016-07-12T17:00:40Z | |
dc.date.available | 2016-07-12T17:00:40Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/22606 | |
dc.description.abstract | In deze casestudy wordt door middel van een mixed- method design gezocht naar een mogelijke samenhang tussen de klik en de perceptie van studenten op ‘nabijheid’ en ‘invloed’ in de begeleidingsrelatie. De klik tussen student en begeleider werd gemeten middels een vragenlijst waarna er zes studenten werden geselecteerd voor een verdiepend interview. De perceptie op nabijheid en invloed werd gemeten middels de gevalideerde Questionnaire on Supervisors Interaction (QSI).
Resultaten tonen aan dat alle dimensies van de klik significant correleren met ‘nabijheid’ en dat ‘invloed’ geen enkele rol lijkt te spelen. Uit de interviews blijkt dat de klik vooral te maken heeft met toegankelijkheid van de begeleider. De klik lijkt sterker te worden naarmate de begeleider meer tijd vrijmaakt voor de student, de concerns van de student deelt en een luisterend oor heeft.
Opmerkelijk resultaat is dat de klik tussen student en begeleider niet te regisseren valt. In de discussie worden deze resultaten verklaart en suggesties gedaan voor vervolgonderzoek. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 563896 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | De magie van de klik | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Klik; Invloed; Nabijheid; Relatie begeleider- student; Opleiden in de School (OidS); Interpersoonlijke relatie. | |
dc.subject.courseuu | Onderwijskundig ontwerp en advisering | |