Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorPhielix, C.
dc.contributor.advisorKleijn, R.A.M. de
dc.contributor.authorWeijer, G.M. van de
dc.date.accessioned2016-07-12T17:00:40Z
dc.date.available2016-07-12T17:00:40Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/22606
dc.description.abstractIn deze casestudy wordt door middel van een mixed- method design gezocht naar een mogelijke samenhang tussen de klik en de perceptie van studenten op ‘nabijheid’ en ‘invloed’ in de begeleidingsrelatie. De klik tussen student en begeleider werd gemeten middels een vragenlijst waarna er zes studenten werden geselecteerd voor een verdiepend interview. De perceptie op nabijheid en invloed werd gemeten middels de gevalideerde Questionnaire on Supervisors Interaction (QSI). Resultaten tonen aan dat alle dimensies van de klik significant correleren met ‘nabijheid’ en dat ‘invloed’ geen enkele rol lijkt te spelen. Uit de interviews blijkt dat de klik vooral te maken heeft met toegankelijkheid van de begeleider. De klik lijkt sterker te worden naarmate de begeleider meer tijd vrijmaakt voor de student, de concerns van de student deelt en een luisterend oor heeft. Opmerkelijk resultaat is dat de klik tussen student en begeleider niet te regisseren valt. In de discussie worden deze resultaten verklaart en suggesties gedaan voor vervolgonderzoek.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent563896
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe magie van de klik
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsKlik; Invloed; Nabijheid; Relatie begeleider- student; Opleiden in de School (OidS); Interpersoonlijke relatie.
dc.subject.courseuuOnderwijskundig ontwerp en advisering


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record