Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorWerning, S.
dc.contributor.authorGras, M.J.P.
dc.date.accessioned2016-07-06T17:00:40Z
dc.date.available2016-07-06T17:00:40Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/22523
dc.description.abstractIn het artikel worden de data gepresenteerd van een kwalitatief onderzoek naar de intrede van Uber binnen de taxiwereld. Dit onderwerp is vanuit veel perspectieven bekeken maar nog nauwelijks vanuit het media-culturele perspectief van de gebruiker. Heeft de komst van Uber de perceptie van de taxirit van de gebruiker veranderd? Door middel van vijf diepte-interviews is gekeken wat de ervaring is van de gebruikers en welke betekenis zij geven aan Uber en de vernieuwde taxiwereld. Elke respondent moest minimaal tien keer gebruik hebben gemaakt van de service. De rol van de traditionele taxi is tevens bevraagd en geanalyseerd. Uit de resultaten blijkt dat de Uber service de perceptie van de gebruikers heeft veranderd. Dit heeft te maken met de functies binnen de applicatie. Deze hebben er voor gezorgd dat gebruikers weer controle hebben over hun eigen taxirit.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent98961
dc.format.mimetypeapplication/zip
dc.language.isonl
dc.titleDe nieuwe taxiwereld door de intrede van Uber
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsUber, taxiwereld, veranderde perceptie, taxirit, applicatie
dc.subject.courseuuCommunicatie- en informatiewetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record