Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorKhaled, A.
dc.contributor.advisorOsagie, E
dc.contributor.authorTroost, E.
dc.date.accessioned2016-06-01T17:00:29Z
dc.date.available2016-06-01T17:00:29Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/22373
dc.description.abstractRecent onderzoek leert ons dat emotie een belangrijk aspect is van het beroep van de leerkracht. Zeker ten tijde van onderwijshervormingen. Om deze goed te laten verlopen is het belangrijk dat leerkrachten positieve emoties ervaren bij de hervorming. In dit onderzoek is nagegaan wat de relatie is tussen de mate van invloed en ondersteuning die leerkrachten ervaren en de positieve en negatieve emoties die zich voordoen tijdens onderwijshervormingen. Dit is kwalitatief onderzocht door middel van een semigestructureerd interview met 12 leerkrachten in Nederlandse basisschoolsettingen waar gewerkt wordt met een hervormingsaanpak die gericht is op meer inspraak en ondersteuning voor de leerkracht. De resultaten laten zien dat een ruime mate van inspraak en ondersteuning over het algemeen leidt tot positieve emoties en dat negatieve emoties ervaren worden wanneer inspraak of ondersteuning uitblijft.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent880569
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe emoties van leerkrachten tijdens onderwijshervormingen - De relatie tussen inspraak en ondersteuning en de emoties van basisschoolleerkrachten tijdens onderwijshervormingen
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsemoties; leerkrachten; basisonderwijs; hervormingen; inspraak; ondersteuning
dc.subject.courseuuOnderwijskundig ontwerp en advisering


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record