Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorLinders, Y.F.M.
dc.contributor.authorBosch, J.E.T. van der
dc.date.accessioned2016-03-21T18:00:40Z
dc.date.available2016-03-21T18:00:40Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/22060
dc.description.abstractIn dit paper wordt onderzoek gedaan naar de waargenomen geloofwaardigheid van een online review van Tripadvisor. Naast de geloofwaardigheid is ook de rol van de betrokkenheid van de respondent en de scoial presence gemeten. In dit onderzoek zijn er twee onafhankelijke variabelen gemanipuleerd, namelijk het type gebruikersnaam en de mate van interpunctie. Er is een experimenteel design ontwikkeld bestaande uit 100 respondenten. Uit de resultaten blijkt dat er geen effect is van de gebruikersnaam en interpunctie op de geloofwaardigheid van de review. Wel blijkt uit de resultaten dat er een samenhang is tussen de betrokkenheid en de social presence, tussen de social presence en de geloofwaardigheid van de review, en een samenhang tussen de betrokkenheid en de geloofwaardigheid van de review. De voornaamste conclusie die uit het onderzoek kan worden getrokken is dat gebruikersnaam en interpunctie geen rol spelen op de waargenomen geloofwaardigheid van een review. Bij een hoge betrokkenheid kenden respondenten social presence toe aan de reviewer en werd de review automatisch geloofwaardiger. Hierdoor hebben variabelen als gebruikersnaam en interpunctie hebben dan weinig invloed meer. Een mogelijke kanttekening is het aantal respondenten, waardoor de resultaten ietwat vertekend kunnen zijn.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent676891
dc.format.mimetypeapplication/zip
dc.language.isonl
dc.titleDe geloofwaardigheid van eWOM
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.courseuuCommunicatie- en informatiewetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record