Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorHolleman, B.
dc.contributor.authorSmid, E.A.M.
dc.date.accessioned2016-03-17T18:00:32Z
dc.date.available2016-03-17T18:00:32Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/22004
dc.description.abstractE-mailmarketing, zoals het versturen van nieuwsbrieven wordt genoemd, is een belangrijk middel voor marketingcommunicatie. Voor GezondheidsNet, een website over allerlei gezondheidsgerelateerde onderwerpen, betekent de wekelijkse nieuwsbrief directe communicatie met de bezoeker van de website. Uit de literatuur kwam naar voren dat personalisatie, interactieve elementen en hyperlinks naar websites de meest effectieve tactieken zijn om ononderbroken aandacht voor een e-mailmarketingbericht te krijgen. GezondheidsNet past al deze tactieken toe, maar toch laten openings- en click through rates te wensen over. Een van de doelen van dit onderzoek was om te achterhalen wat de nieuwsbrieflezers vinden van de huidige nieuwsbrief. Onder andere op basis van hun feedback konden mogelijke verbeterpunten aan het licht komen. Aan de hand van een functionele analyse en twee lezersonderzoeken is advies gegeven aan GezondheidsNet over hoe de nieuwsbrief kan worden verbeterd tot een effectief extern communicatiemiddel.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent6922571
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe nieuwsbrieflezer aan het woord - Een onderzoek naar de doelen, doelgroep en effectiviteit van de nieuwsbrief van GezondheidsNet
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsnieuwsbrief, doelen, doelgroep, effectief communicatiemiddel, online communicatie, e-marketing
dc.subject.courseuuCommunicatie en Organisatie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record