Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorRoepke, M.M.
dc.contributor.authorBechan, M.S.H.
dc.date.accessioned2016-03-17T18:00:27Z
dc.date.available2016-03-17T18:00:27Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/21987
dc.description.abstractSinds het einde van de 20ste eeuw lijken steeds meer televisieprogramma’s de media-industrie zelf te thematiseren in hun programma’s. Die vorm van zelfreflexiviteit wordt door sommige wetenschappers gekoppeld aan een transitionele fase van het medium. Daarnaast kan er een specifiekere vorm van zelfreflexiviteit worden opgemerkt, waarin er ook kritiek wordt geleverd op de media-industrie. Een programma waarin dat gebeurt is HEERLIJK EERLIJK HEERTJE. Het programma onderscheidt zich door ook zelfreflexief te zijn over zijn eigen tekstuele constructie en institutionele context. Aan de hand van een discoursanalyse wordt aangetoond dat het programma een mediakritisch discours voert, maar daarbij ook wordt beïnvloed door een dominant televisiediscours. Zelfreflexiviteit speelt een grote rol in het blootleggen van dat discours. Het concept heeft dus het potentieel om kritisch te zijn, maar is dat niet altijd.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent2096806
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleMediakritiek in de media: Het kritisch potentieel van zelfreflexiviteit in het programma Heerlijk Eerlijk Heertje
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsZelfreflexiviteit, Discoursanalyse, Zelfkritiek, Heerlijk Eerlijk Heertje
dc.subject.courseuuFilm- en Televisiewetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record