Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorMeuzelaar, A
dc.contributor.authorReijnen, K.
dc.date.accessioned2016-03-16T18:00:23Z
dc.date.available2016-03-16T18:00:23Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/21979
dc.description.abstractDe focus van theorieën over mock-documentaires, een hybride genre dat de conventies van documentaires in een fictieve context gebruiken, ligt over het algemeen op de reflexiviteit van het genre op vormen, conventies en praktijken van documentaire. Om te laten zien dat het overnemen van documentaire vormen meer functies kan hebben dan enkel parodie, kritiek en deconsrtuctie is een aflevering van de Nederlandse reeks “realistische docu-drama’s” 30 MINUTEN geanalyseerd. Hierin wordt de vorm van een performatieve documentaire geïmiteerd om verschillende vormen van realisme (fotografisch, psychologisch en emotioneel) te construeren. Dit vergroot de authenticiteit van de getoonde wereld en zorgt voor een grotere betrokkenheid van de kijker. Hierdoor ontstaat er, in plaats van deconstructie, een reconstructie van het documentairegenre en het geloof dat documentaire een boeiend en authentiek verhaal kan vertellen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent8646635
dc.format.mimetypeapplication/zip
dc.language.isonl
dc.titlePietje Prik in Documentaireland
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.courseuuMedia en cultuur


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record