dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Overbeeke, Dr. E. | |
dc.contributor.advisor | Wennekes, Prof. dr. E.G.J. | |
dc.contributor.author | Wel, M.J. van der | |
dc.date.accessioned | 2016-02-17T18:00:40Z | |
dc.date.available | 2016-02-17T18:00:40Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/21820 | |
dc.description.abstract | Dit onderzoek behandelt verschillende aspecten van het niet-publieke muzikale leven in Parijs die een rol speelden in de weg naar succes van Franse componisten. Een belangrijk podium voor het verwerven van connecties waren salons: een cultureel samenzijn van artiesten, filosofen en cultureel geïnteresseerde rijke Parijzenaren. Daarnaast was de reputatie van een componist bij zijn eigentijdse collega's essentieel in de weg naar succes. In dit onderzoek worden deze aspecten onderzocht aan de hand van het leven van Gabriel Fauré, een componist die lang heeft gevochten voor erkenning van zijn werken. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 115292 | |
dc.format.mimetype | application/zip | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Elitefeestjes en achterkamertjespolitiek:
Het sociale netwerk van een componist in Parijs door de ogen van Gabriel Fauré | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Fauré, Parijs, 19de eeuw, 20e eeuw, salons, Conservatoire, Saint-Saëns | |
dc.subject.courseuu | Muziekwetenschap | |