Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorKoster, M.
dc.contributor.authorKruijssen, I.G.
dc.date.accessioned2016-01-08T18:00:32Z
dc.date.available2016-01-08T18:00:32Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/21611
dc.description.abstractIn dit onderzoek wordt ingegaan op hoe professionals en teamleiders in (sociale) wijkteams in Amsterdam omgaan met de veranderingen en transitie die de zogenaamde 'drie decentralisaties' per 1 januari 2015 met zich meebrengen. Gemeenten moeten zich vanaf dat moment bezig houden met het organiseren van de (ouderen) zorg, jeugdzorg en participatiewetgeving. Dit vraagt om een enorme transformatie van de organisatie, waarbij van de uitvoering (professionals en teamleiders) veel wordt verwacht. Amsterdam zet in op een 'lerende organisatie' en wil daarmee het leren en ontwikkelen laten inbedden in het werk. Het onderzoek gaat in op verschillende vormen van leren en hoe deze vorm krijgen binnen de wijkteams en hoe professionals en teamleiders hier betekenis aan geven.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1901665
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleLeren in verandering. Een onderzoek naar betekenisgeving aan leren in sociale wijkteams van de Gemeente Amsterdam
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsVerandering; transitie; leren; ontwikkelen; lerende organisatie; drie decentralisaties; professionals; teamleiders; Amsterdam; wijkteams; zorg; jeugdzorg; participatie
dc.subject.courseuuOrganisaties, verandering en management


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record