Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorHörmann, P.A.H.
dc.contributor.advisorWinnubst, M.H.
dc.contributor.authorKnabben, M.P.
dc.date.accessioned2015-12-17T18:00:54Z
dc.date.available2015-12-17T18:00:54Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/21543
dc.description.abstractIn dit onderzoek staat de transitie jeugdzorg per 1 januari 2015 centraal, waarbij de verantwoordelijkheid voor jeugdzorg van landelijk naar gemeentelijk niveau wordt overgeheveld. De transitie wordt in het daglicht gezet van Nieuw Publiek Management. De invloed die deze bedrijfsmatige managementstijl van de overheid heeft op de transitie blijkt door te werken op jeugdzorgaanbieders. Zij maken veranderingen door die niet intrinsiek genomen lijken te worden, maar extrinsiek gevoed door thema's als 'rendabelheid' en 'efficiency' die de overheid ze oplegt. Een groot gevolg hiervan is dat -wellicht onbedoeld- ook identiteiten en imago's van jeugdzorginstellingen mee veranderen. De gevolgen daarvan worden in het tweede deel van de scriptie besproken,
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.language.isonl
dc.titleJeugdzorg in verandering - Een onderzoek naar de invloed van Nieuw Publiek Management op de transitie jeugdzorg en de gevolgen hiervan voor de identiteit en het imago van jeugdzorgaanbieders in Nederland.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsjeugdzorg, Nieuw Publiek Management, NPM, identiteit, imago, transitie
dc.subject.courseuuCommunicatie, beleid en management


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record