Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorNoordegraaf, Mirko
dc.contributor.authorProost, T.S.I.
dc.date.accessioned2015-12-17T18:00:41Z
dc.date.available2015-12-17T18:00:41Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/21514
dc.description.abstractDit onderzoek kijkt naar op welke wijze middenmanagers de intersectorale samenwerking tussen het onderwijs en de jeugdhulp effectief organiseren en welke factoren op deze samenwerking van invloed zijn. Met de transities binnen het onderwijs en de jeugdzorg wordt er namelijk gestreefd naar meer tijdige en passende hulp voor kinderen, dichtbij de eigen omgeving. Middenmanagers proberen dit in samenhang effectief te organiseren en te versterken. Er zijn echter vele conserverende factoren, die hierbij zorgen voor vertraging en beperkingen. Deze factoren zijn terug te brengen tot institutionele, politiek-bestuurlijke en sectorale factoren, die gaan over verantwoording, sectorale structuren, belangen en sturing. Hierdoor worden middenmanagers terug gezogen in hun koker en houden ze zich aan de opgezette institutionele structuren. Daarmee zijn er nog veel mogelijkheden om het leven van vele kinderen kleurrijker te maken.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1720717
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleBinnen de lijnen. Hoe middenmanagers de intersectorale samenwerking tussen het onderwijs en de jeugdhulp organiseren.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsIntersectorale samenwerking, middenmanagers, repertoire, transities jeugdzorg en passend onderwijs
dc.subject.courseuuPubliek management


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record