Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorDouglas, S.C.
dc.contributor.authorMuskiet, J.
dc.date.accessioned2015-12-17T18:00:40Z
dc.date.available2015-12-17T18:00:40Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/21510
dc.description.abstractIn dit onderzoek is gekeken naar in hoeverre de netwerksamenwerking rondom jeugdzorg in regio Food Valley succesvol is. Dit gebeurde aan de hand van vier kernvoorwaarden: aansturing; vertrouwen; commitment aan het proces en doelconsensus. Vervolgens is op basis van de strategische driehoek van Moore gekeken of de netwerksamenwerking succesvol genoeg is om publieke waarde te creëren. Het proces van publieke waarde creatie is onderzocht door te toetsen in welke mate binnen gemeenten legitimiteit en steun bestond, er genoeg operationele capaciteit aanwezig was en in welke mate professionals verandering merkten in hun houding en omgang met cliënten. De netwerksamenwerking kan succesvol genoemd worden, maar omdat er geen eenduidige visie wordt gevolgd, heerst er veel onduidelijkheid bij professionals over wat zij wel en niet moeten doen. Dit gaat ten koste van de publieke waarde creatie.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1482591
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleWie doet mee? Een onderzoek naar de publieke waarde creatie in netwerksamenwerkingen
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsPublieke waarde, publieke waarde creatie, netwerksamenwerking, gemeenten, jeugdzorg
dc.subject.courseuuPubliek management


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record