Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorde Vries, Imar
dc.contributor.authorGils, A.
dc.date.accessioned2015-12-16T18:00:45Z
dc.date.available2015-12-16T18:00:45Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/21483
dc.description.abstractSinds de introductie van de term big data in 2008 is er op grote schaal geschreven over deze technologische ontwikkeling. In de manier waarop over big data wordt geschreven lijkt zich na verloop van tijd een verschuiving te voltrekken in het dominante beeld omtrent deze technologische ontwikkeling. In dit onderzoek wordt deze verschuiving onderzocht door de manier te bestuderen waarop de verschillende connotaties rondom big data en privacy geladen worden. Aan de hand van een ideologiekritiek wordt geconcludeerd dat deze verschuiving onderdeel is van een paradox die veroorzaakt lijkt te worden de manier waarop de connotaties rondom big data in relatie tot privacy discursief en ideologisch worden geladen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent475548
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe Big Data Paradox
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsbig data, paradox, connotaties, discours, ideologie, mythen
dc.subject.courseuuNieuwe media en digitale cultuur


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record