Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorEs, K. van
dc.contributor.authorMeulen, L. van der
dc.date.accessioned2015-12-16T18:00:42Z
dc.date.available2015-12-16T18:00:42Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/21476
dc.description.abstractDit onderzoek is gericht op het analyseren van het design van de interface van Netflix om zo te achterhalen hoe deze interface aanstuurt op bingewatching. Op basis van het werk van Raymond Williams om flow op televisie te analyseren en aan de hand van concepten uit de graphic analysis en frame analysis uit het werk van Johanna Drucker ontwikkel ik een analysemethode om de interface op drie niveaus te onderzoeken. Uit mijn analyse blijkt dat de sturing van het design groter wordt naarmate een gebruiker dieper in de interface komt en Netflix zo per niveau steeds meer aanzet tot bingewatching.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent5514736
dc.format.mimetypeapplication/zip
dc.language.isonl
dc.titleBingewatching: 'Nog eentje dan!' Een analyse van de interface van Netflix
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsBingewatching; Netflix; Interface; Flow; Raymond Williams; Graphic Analysis; Frame Analysis; Johanna Drucker;
dc.subject.courseuuMedia en cultuur


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record