dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Vries, I.O. de | |
dc.contributor.author | Koers, J.A. | |
dc.date.accessioned | 2015-09-09T17:00:47Z | |
dc.date.available | 2015-09-09T17:00:47Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/21457 | |
dc.description.abstract | De 21ste eeuw is ‘the ludic century’, de eeuw waarin spel een steeds grotere rol in onze samenleving gaat spelen. Het is echter de vraag op welke manier dit tot uiting komt op het internet. Vanuit gamestudies wordt hier naar gekeken vanuit de begrippen gamification en ludificatie. Gamification kijkt naar een toename van gameful design, ludificatie kijkt naar het gedrag van de speler.
Om een begin te maken met het in kaart brengen van 'the ludic century', is de website Reddit.com onderzocht. Er is geprobeerd om op een structurele manier de speelse situatie op Reddit in kaart te brengen. Het is gebleken dat op Reddit de bezoeker een grotere rol speelt in het tot stand komen van de speelse situatie dan het design.
Tegelijkertijd is ook gebleken dat de impact van een algoritme op een speelse situatie niet moet worden onderschat. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 1253836 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | It's in the game! Is it? Een onderzoek naar de samenhang tussen gamification en ludificatie op Reddit | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | gamification, ludificatie, Reddit, ANT, algoritme | |
dc.subject.courseuu | Nieuwe media en digitale cultuur | |