dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Meuzelaar, Andrea | |
dc.contributor.author | Elzinga, S. | |
dc.date.accessioned | 2015-09-02T17:01:13Z | |
dc.date.available | 2015-09-02T17:01:13Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/21435 | |
dc.description.abstract | In dit onderzoek wordt gekeken naar het retorisch gebruik van archiefbeelden in de documentaire A CRY FROM THE GRAVE van regisseur Leslie Woodhead. Het onderzoek toont aan dat bij hergebruik van archiefbeelden, er verschillende betekenissen kunnen ontstaan. Archiefbeelden kunnen in een documentaire ingezet worden om een bepaald standpunt te ondersteunen. In dit onderzoek wordt met behulp van onder andere Bill Nichols’s theorie over het gebruik van retoriek in documentaire, gekeken hoe Leslie Woodhead de kijker probeert te overtuigen van zijn representatie van de genocide in Srebrenica. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 4799141 | |
dc.format.mimetype | application/zip | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Het retorisch gebruik van archiefbeelden in A CRY FROM THE GRAVE | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | A CRY FROM THE GRAVE
Archiefbeelden
Documentaire
Retoriek | |
dc.subject.courseuu | Theater-, film- en televisiewetenschap | |