Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorMeuzelaar, Andrea
dc.contributor.authorElzinga, S.
dc.date.accessioned2015-09-02T17:01:13Z
dc.date.available2015-09-02T17:01:13Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/21435
dc.description.abstractIn dit onderzoek wordt gekeken naar het retorisch gebruik van archiefbeelden in de documentaire A CRY FROM THE GRAVE van regisseur Leslie Woodhead. Het onderzoek toont aan dat bij hergebruik van archiefbeelden, er verschillende betekenissen kunnen ontstaan. Archiefbeelden kunnen in een documentaire ingezet worden om een bepaald standpunt te ondersteunen. In dit onderzoek wordt met behulp van onder andere Bill Nichols’s theorie over het gebruik van retoriek in documentaire, gekeken hoe Leslie Woodhead de kijker probeert te overtuigen van zijn representatie van de genocide in Srebrenica.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent4799141
dc.format.mimetypeapplication/zip
dc.language.isonl
dc.titleHet retorisch gebruik van archiefbeelden in A CRY FROM THE GRAVE
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsA CRY FROM THE GRAVE Archiefbeelden Documentaire Retoriek
dc.subject.courseuuTheater-, film- en televisiewetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record