Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorNortier, J. M.
dc.contributor.advisorCorver, N. F. M.
dc.contributor.authorPutte, D. van der
dc.date.accessioned2012-09-07T17:01:08Z
dc.date.available2012-09-07
dc.date.available2012-09-07T17:01:08Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/21244
dc.description.abstractdeze thesis bestaat uit twee delen; een praktisch deel (getiteld De Handleiding) waarin de voornaamste verschillen tussen het Marokkaans-Arabisch en het Nederlands worden besproken en hoe deze het NT2 onderwijs kunnen bemoeilijken. Daarbij zijn oefeningen toegevoegd die de docent direct aan de cursist kan voorleggen ter verdieping of extra uitleg samen met antwoordmodellen. In het scriptiedeel (getiteld Masterscriptie NT2-Onderwijs) staat een contrastieve analyse waarin de verschillen tussen beide talen uitgebreider worden besproken. Daarnaast is er ook een bespreking van enkele theorieën en een kleinschalig onderzoek vanuit de praktijk om de noodzaak van een dergelijke handleiding te illustreren. Dit gedeelte fungeert als verdieping op en heeft een begeleidende rol bij het praktijkdeel.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent414607 bytes
dc.format.extent761368 bytes
dc.format.mimetypeapplication/msword
dc.format.mimetypeapplication/msword
dc.language.isonl
dc.titleHet Marokkaans-Arabisch onder de loep, een hulpmiddel voor NT2-docenten
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsNT2-Onderwijs, Marokkaans-Arabisch, Nederlands, contrastieve analyse,
dc.subject.courseuuTaal, Mens en Maatschappij


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record