Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBaar, P.L.M.
dc.contributor.authorArts, W.
dc.date.accessioned2015-08-21T17:00:57Z
dc.date.available2015-08-21T17:00:57Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/21183
dc.description.abstractPesten is een maatschappelijk probleem en komt in verschillende sectoren voor. Er is nog weinig onderzoek verricht naar pesten in de Buitenschoolse Opvang (BSO). In dit onderzoek zijn 25 pedagogisch medewerkers geïnterviewd om hun visie en aanpak op pesten te onderzoeken. De interviews zijn gebruikt voor een kwalitatieve data-analyse. De resultaten toonden aan dat pedagogisch medewerkers weinig tot geen pestgedrag op de BSO signaleerden. Of dit daadwerkelijk het geval is blijft onduidelijk en moet nader onderzocht worden. Mogelijk signaleerden of herkenden medewerkers pestgedrag onvoldoende. Zij gaven bijvoorbeeld geen eenduidige definitie van pesten. Het structurele beleid van organisaties omtrent pesten bleek onvolledig en kan aangescherpt worden. Aanbevelingen richten zich op het trainen van pedagogisch medewerkers in het signaleren van pestgedrag en op aandacht voor pesten in het curriculum van opleidingen. Daarnaast wordt een nauwere samenwerking tussen basisonderwijs, BSO en andere organisaties voorgestaan om pesten adequaat aan te pakken.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent101669
dc.format.mimetypeapplication/zip
dc.language.isonl
dc.titleZicht op pesten in de buitenschoolse opvang
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsPesten; buitenschoolse opvang; pedagogisch medewerkers; visie; aanpak
dc.subject.courseuuMaatschappelijke Opvoedingsvraagstukken


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record