Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorPhielix, C.
dc.contributor.authorTjoelker, R.
dc.date.accessioned2015-08-20T17:00:52Z
dc.date.available2015-08-20T17:00:52Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/21169
dc.description.abstractOm de zelfregulatie van leerlingen uit groep 8 te verbeteren, is allereerst hun zelfregulatie gemeten met behulp van een vragenlijst. Vervolgens zijn de leerlingen ingedeeld in een experimentele groep en controlegroep. De experimentele groep volgde gedurende een viertal weken een training ter bevordering van de zelfregulatie. Afsluitend vond in beide groepen een nameting plaats met behulp van dezelfde vragenlijst als gebruikt bij de voormeting. Uit de resultaten blijkt dat leerlingen uit de experimentele groep, die de training had gevolgd, een significatie toename in zelfregulatiescore lieten zien, in tegenstelling tot de controlegroep die vergelijkbare scores behaalden op de voor- en nameting.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1126246
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.title‘In hoeverre leidt een zelfregulatietraining tot verbetering van zelfregulatie bij leerlingen van groep 8 van basisschool Hof ter Weide te Utrecht?’
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsZelfregulatie, Cognitie, Metacognitie, Kennis van Cognitie, Regulatie van Cognitie, Resourcemanagement, zelfregulatietraining
dc.subject.courseuuAcademische lerarenopleiding primair onderwijs


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record