Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorKamp, M.
dc.contributor.authorHooff, J.M. van den
dc.date.accessioned2015-08-20T17:00:44Z
dc.date.available2015-08-20T17:00:44Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/21159
dc.description.abstractIn 2006 bracht de Zeeuwse rockband BLØF zijn zesde studioalbum uit: Umoja. De ontstaansgeschiedenis en muzikale inhoud van dit album zijn beduidend afwijkend van alle andere albums van de band. Umoja is een samenwerkingsverband met zowel rockmuzikanten als niet-rockmuzikanten, maar toch wordt het album door verkopers en recensenten meestal onder ‘rock’ geschaard. Zowel fans als critici stelden dit ter discussie. Hoe wordt Umoja beschreven door fans en critici? Welke woorden gebruiken zij daarvoor, en op basis waarvan kiezen zij of ze Umoja authentiek vinden of niet? Wordt Umoja authentiek gevonden, en in hoeverre verhoudt dit zich tot de (rock)authenticiteit van BLØF?
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent290192
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.title“Wat waar is en wat niet” - Over BLØF, hun rockauthenticiteit, en het album Umoja (2006)
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsBLØF, BLOF, rock, authenticiteit, Umoja, live, wereldmuziek, versmelting, fusion, Nederland, pop, popmuziek, rockmuziek, Nederlandstalig
dc.subject.courseuuMuziekwetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record