dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Jas, dr. E.T.F. | |
dc.contributor.author | Kleij, R.W. ten | |
dc.date.accessioned | 2015-08-11T17:00:57Z | |
dc.date.available | 2015-08-11T17:00:57Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/21003 | |
dc.description.abstract | Henryk Mikołaj Górecki (1933-2010) schreef in opdracht van het Holland Festival het Kleines Requiem für eine Polka, op. 66. Een analyse van het tweede en het derde deel van zijn stuk lijkt ongebruikelijk, wanneer we putten uit de methode van dr. Susan de Ghizé voor het analyseren van ritmische variatie in de anderhalf eeuw oudere muziek van Brahms. In deze scriptie wordt de bruikbaarheid van de methode van De Ghizé onderzocht, analysemethodes die toegepast zijn op de muziek van Górecki betrokken en uiteindelijk De Ghizé's methode toegepast op het tweede en het derde deel van het Kleines Requiem für eine Polka. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 565746 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Eliminaties voor een Zekere Polka: of de Toepassing van De Ghizé's analysetechniek op Górecki's Kleines Requiem | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Górecki;De Ghizé;Kleines Requiem für eine Polka;Brahms;Schönberg;Schenker;variation;elimination | |
dc.subject.courseuu | Muziekwetenschap | |