Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorJas, dr. E.T.F.
dc.contributor.authorKleij, R.W. ten
dc.date.accessioned2015-08-11T17:00:57Z
dc.date.available2015-08-11T17:00:57Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/21003
dc.description.abstractHenryk Mikołaj Górecki (1933-2010) schreef in opdracht van het Holland Festival het Kleines Requiem für eine Polka, op. 66. Een analyse van het tweede en het derde deel van zijn stuk lijkt ongebruikelijk, wanneer we putten uit de methode van dr. Susan de Ghizé voor het analyseren van ritmische variatie in de anderhalf eeuw oudere muziek van Brahms. In deze scriptie wordt de bruikbaarheid van de methode van De Ghizé onderzocht, analysemethodes die toegepast zijn op de muziek van Górecki betrokken en uiteindelijk De Ghizé's methode toegepast op het tweede en het derde deel van het Kleines Requiem für eine Polka.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent565746
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleEliminaties voor een Zekere Polka: of de Toepassing van De Ghizé's analysetechniek op Górecki's Kleines Requiem
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsGórecki;De Ghizé;Kleines Requiem für eine Polka;Brahms;Schönberg;Schenker;variation;elimination
dc.subject.courseuuMuziekwetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record