Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorRamaekers, S.P.J.
dc.contributor.authorStrijen, S.T.M. van
dc.date.accessioned2015-08-10T17:00:42Z
dc.date.available2015-08-10T17:00:42Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/20990
dc.description.abstractDit onderzoek richt zich aan de ene kant op het doeltaalgebruik van docenten Spaans in 3 en 4 vwo. Wanneer zetten ze het Spaans in en wanneer het Nederlands? Waarom schakelen ze over? Daarnaast wordt onderzocht wat leerlingen van het doeltaalgebruik vinden. Wat vinden ze prettig, en wat juist niet? De lessen van drie docenten Spaans op het ATC in Hilversum zijn opgenomen en daaruit zijn relevante fragmenten geanalyseerd, samen met de docenten en daarna met leerlingen. Hieruit blijkt dat docenten hun doeltaalgebruik vooral afstemmen op klasinterne situatie. Veel leerlingen staan positief tegenover het gebruik van het Spaans door de docent, zolang er bekende woorden worden gebruikt en ze het idee hebben te begrijpen wat de docent zegt.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent661010
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleHet gebruik van de doeltaal in de lessen Spaans: de motieven van docenten en de perceptie van leerlingen
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsdoeltaal, Spaans, perceptie, doeltaalgebruik
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Spaans


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record