dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Ramaekers, S.P.J. | |
dc.contributor.author | Strijen, S.T.M. van | |
dc.date.accessioned | 2015-08-10T17:00:42Z | |
dc.date.available | 2015-08-10T17:00:42Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/20990 | |
dc.description.abstract | Dit onderzoek richt zich aan de ene kant op het doeltaalgebruik van docenten Spaans in 3 en 4 vwo. Wanneer zetten ze het Spaans in en wanneer het Nederlands? Waarom schakelen ze over? Daarnaast wordt onderzocht wat leerlingen van het doeltaalgebruik vinden. Wat vinden ze prettig, en wat juist niet? De lessen van drie docenten Spaans op het ATC in Hilversum zijn opgenomen en daaruit zijn relevante fragmenten geanalyseerd, samen met de docenten en daarna met leerlingen. Hieruit blijkt dat docenten hun doeltaalgebruik vooral afstemmen op klasinterne situatie. Veel leerlingen staan positief tegenover het gebruik van het Spaans door de docent, zolang er bekende woorden worden gebruikt en ze het idee hebben te begrijpen wat de docent zegt. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 661010 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Het gebruik van de doeltaal in de lessen Spaans: de motieven van docenten en de perceptie van leerlingen | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | doeltaal, Spaans, perceptie, doeltaalgebruik | |
dc.subject.courseuu | Leraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Spaans | |