dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Bavelaar, H. | |
dc.contributor.author | Sande, W.E. van de | |
dc.date.accessioned | 2015-08-05T17:01:31Z | |
dc.date.available | 2015-08-05T17:01:31Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/20842 | |
dc.description.abstract | De scriptie betreft relationele kunst die begin jaren 90 is ontstaan. Onderzocht wordt waaruit de kunstvorm zich laat aankondigen. Er worden verbanden gelegd met onder andere conceptuele kunst, performance art en de fluxusbeweging. Uiteindelijk wordt duidelijk gemaakt wat precies anders is aan relationele kunst ten opzichte van eerdere kunstvormen. De theorieën van onder meer Nicolas Bourriaud, Claire Bishop, Grant Kester en Hans den Hartog Jager zijn gebruikt voor de scriptie. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 1028974 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Aan tafel gaan en andere ontmoetingskunst | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Relationele kunst; Nicolas Bourriaud; Claire Bishop, Grant Kester, Hans den Hartog Jager, Rirkrit Tiravanija; sociaal; conceptuele kunst; kunstgeschiedenis; jaren '90, minimal art, fluxus | |
dc.subject.courseuu | Kunstgeschiedenis | |