Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorCopier, L.T.
dc.contributor.authorSande, L.F.T. van de
dc.date.accessioned2015-08-04T17:01:06Z
dc.date.available2015-08-04T17:01:06Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/20762
dc.description.abstractDiverse theoretici, zoals Bill Nichols en Jay Ruby, hebben zich vanuit verschillende disciplines gebogen over de reflexieve traditie in documentaire, waarbij filmmakers de kijker wijzen op de beperkingen van de dominante documentaire conventies door inzicht te bieden in het maakproces. Tegenwoordig worden reflexieve technieken op grote schaal toegepast in documentaire. Uit recent onderzoek van Jane Chapman en Stella Bruzzi is gebleken dat dit vaak gebeurt in persoonlijke, al dan niet autobiografische, documentaires. Daarin speelt het concept performativiteit echter een bepalende rol in relatie tot reflexiviteit. In dit paper wordt onderzocht welke verschillende vormen van reflexiviteit te herkennen zijn in de persoonlijke, autobiografische documentaire LES PLAGES D’AGNÈS om zo meer inzicht te kunnen verschaffen in de ontwikkeling van het gebruik van reflexiviteit.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent3071595
dc.format.mimetypeapplication/zip
dc.language.isonl
dc.titleReflexiviteit in autobiografische documentaire: een close reading van Les Plages d'Agnès
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsreflexiviteit, performativiteit, documentaire
dc.subject.courseuuTheater-, film- en televisiewetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record