Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorPrins, F.J.
dc.contributor.authorKippersluis, L.J.M. van
dc.date.accessioned2015-07-27T17:00:49Z
dc.date.available2015-07-27T17:00:49Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/20546
dc.description.abstractIn dit artikel wordt een kwalitatief onderzoek beschreven dat is uitgevoerd op drie basisscholen in de provincie Utrecht. Deze basisscholen hadden elk een ander door de inspectie toegekend kwaliteitspredicaat: zwak, basistoezicht (gemiddeld) of excellent. Onderzocht werd hoe deze scholen feedback aan hun leerkrachten vormgeven en of zij daarin onderling verschillen. Hierbij werd specifiek gekeken naar de inhoud, de timing en frequentie, en de gever van de feedback. Daarnaast werden in dit onderzoek de wensen van de leerkrachten met betrekking tot de vormgeving van de feedback in kaart gebracht. Hierbij werd onderscheid gemaakt tussen beginnende en ervaren leerkrachten. Om antwoord te geven op deze vragen, werden op elke school interviews afgenomen met de schoolleiding, twee beginnende en twee ervaren leerkrachten. Deze interviews werden vervolgens getranscribeerd en geanalyseerd. Tot slot werd een cross-case analyse uitgevoerd om een beeld per school te vormen, maar ook de verschillen tussen scholen te kunnen analyseren. Daarbij is gebleken dat de scholen onderling vooral verschillen in de mate van positiviteit van de feedback en in de mate waarin leerkrachten feedback geven aan en krijgen van collega’s. Binnen de scholen bestaan af en toe verschillen tussen de antwoorden van de beginnende en de ervaren leerkrachten (of de leerkrachten en de directie). Zo worden de effectiviteit en de frequentie van de feedback door sommige leerkrachten verschillend ervaren.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent85130
dc.format.mimetypeapplication/zip
dc.language.isonl
dc.titleGeven scholen met verschillende predicaten anders feedback? Een onderzoek naar de vormgeving van feedback aan leerkrachten op basisscholen met verschillende kwaliteitspredicaten.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsFeedback: Inhoud, timing&frequentie, feedbackgever; kwaliteitspredicaten
dc.subject.courseuuOnderwijskundig ontwerp en advisering


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record