Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorRoekel Kolkhuis-Tanke, I. van
dc.contributor.advisorVenne, L. van de
dc.contributor.authorCornelisse, S.J.
dc.date.accessioned2015-07-27T17:00:32Z
dc.date.available2015-07-27T17:00:32Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/20524
dc.description.abstractMiddels het uitvoeren van dit onderzoek met een kwalitatieve insteek is vastgesteld in hoeverre de Utrechtse Universitaire academische masteropleiding Onderwijskundig Ontwerp en Advisering haar studenten voorbereidt op het leven lang leren ten behoeve van de toekomstige inzetbaarheid die de arbeidsmarkt van hen vraagt. Dit is gedaan door interviews af te nemen bij docenten die op dit moment werkzaam zijn binnen de masteropleiding en bij alumni die deze opleiding binnen nu en drie jaar geleden hebben afgerond. Aan docenten is gevraagd welke elementen aangeboden worden in de academische masteropleiding. Aan alumni is gevraagd wat zij in hun werkende leven als belangrijke aspecten van leven lang leren ervaren en in hoeverre deze in de academische masteropleiding aangeleerd kunnen worden. Het leven lang leren is onderzocht aan de hand van 16 elementen: helikoptervisie, doelen stellen, plannen, kennis en vaardigheden toepassen, kennis integreren, informatie lokaliseren, leeromgeving creëren, onderzoekende geest, leerproces beoordelen, zelfsturing, leerstrategieën aanpassen, waardering voor verandering, actieve student, repertoire van leren van vaardigheden, leren in formele setting, en leren in informele setting. Uit de resultaten is op te maken dat de academische masteropleiding haar studenten relatief goed voorbereid op het leven lang leren. Dit is gebaseerd op de bevindingen dat alumni en docenten beiden waarde hechten aan negen van de 16 elementen van leven lang leren. Overlappende elementen zijn helikoptervisie, doelen stellen, kennis en vaardigheden toepassen, kennis integreren, leerproces beoordelen, zelfsturing, waardering voor verandering, repertoire van leren van vaardigheden, en informeel leren.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent523183
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleLeven lang leren
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsToekomstige inzetbaarheid; Leven lang leren
dc.subject.courseuuOnderwijskundig ontwerp en advisering


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record