dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Beusekom, A.C.N. van | |
dc.contributor.author | Koppelman, W.A. | |
dc.date.accessioned | 2012-09-06T17:03:00Z | |
dc.date.available | 2012-09-06 | |
dc.date.available | 2012-09-06T17:03:00Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/20456 | |
dc.description.abstract | Dit onderzoek werpt licht op het gebruik van mise-en-scèneanalyse als waardevol instrument voor filmanalyse. Op basis van David Bordwells werk over filmstijl is een analysemodel opgesteld en aan de hand van dit model worden vijf films geanalyseerd op hun gebruik van mise-en-scène. De resultaten van deze analyse laten zien hoe de mise-en-scène verschillende functies kan hebben in een film. Daarmee wordt aangetoond hoe het analyseren van de mise-en-scène van een film een waardevolle onderneming is. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 59738692 bytes | |
dc.format.mimetype | application/msword | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | De discrete charme van de mise-en-scène - Een onderzoek naar de meerwaarde van mise-en-scèneanalyse | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | filmtheorie, filmstijl, filmanalyse, mise-en-scène, David Bordwell | |
dc.subject.courseuu | Film- en Televisiewetenschap | |