Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorEijkemans, Y.M.A.J.
dc.contributor.advisorLinders, E.H.E.
dc.contributor.authorPluijmen, S.H.
dc.contributor.authorLugthart, S.
dc.date.accessioned2015-07-20T17:00:48Z
dc.date.available2015-07-20T17:00:48Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/20430
dc.description.abstractIn deze bachelorthesis worden ideeën en uitdragingen van mannelijkheid en vrouwelijkheid weergeven in het licht van sportscholen in Amersfoort, Nederland en Rabat, Marokko. De relevantie is te verhalen op een gat in gender en sport theorieën (Larneby 2014). De ideeën en uitdragingen van de twee sportscholen worden in deze scriptie vergeleken en verbonden aan theorieën van structure en agency (Giddens 1984), verschillen in innerlijke kenmerken van mannelijkheid en vrouwelijkheid (Chodorow 2001, Baumeister en Sommer 1997, Cross en Madson 1997) en performance en performativity (Nagel 2003:52, Van den Bogert 2015). Ook zal de theorie van Smaele (2006:3) over ideale mannelijkheid en contratypische mannelijkheid een grote rol spelen in deze scriptie.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent968778
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleIdeeën en uitdragingen van mannelijkheid en vrouwelijkheid in de sportschool
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.courseuuCulturele antropologie en ontwikkelingssociologie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record