Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorHenrichs, H.
dc.contributor.authorZelfde, W.S.J. van 't
dc.date.accessioned2015-07-16T17:00:50Z
dc.date.available2015-07-16T17:00:50Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/20383
dc.description.abstractBinnen het debat omtrent authenticiteit in historische films bestaan er twee visies. De eerste visie wordt gepresenteerd door Nathalie Zemon Davis. Zij meent dat filmmakers moeten streven naar een correcte weergave van het verleden in films, authenticiteit vindt zij erg belangrijk. De tweede visie wordt gepresenteerd door Robert A. Rosenstone, die meent dat het belangrijker is dat het publiek kennis neemt van het verleden dan dat die kennis juist is. De film The Reader gaat over nazi's en de omgang met hun verleden. In deze scriptie wordt onderzocht of authenticiteit belangrijk is in de representatie van nazi's en in hoeverre The Reader als authentiek beschouwd kan worden.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent712238
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleIn het niemandsland tussen goed en fout. Het belang van authenticiteit in de representatie van nazi's in The Reader
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsAuthenticiteit, representatie, films, nazi's
dc.subject.courseuuGeschiedenis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record