Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorPol, J.E. van de
dc.contributor.advisorPrins, F.J.
dc.contributor.authorBoer, P. de
dc.contributor.authorJacobs, N.H.P.
dc.contributor.authorSchuurman, C.P.M.
dc.date.accessioned2015-07-06T17:01:00Z
dc.date.available2015-07-06T17:01:00Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/20271
dc.description.abstractDit onderzoek richtte zich op de vraag in hoeverre er een verband is tussen de interpersoonlijke leerkracht-leerling relatie, uitgedrukt in termen van de complementariteit tijdens een één op één interactie tussen leerkracht en leerling, en de verandering van het on-task gedrag van de leerling. Het onderzoek werd uitgevoerd in een eerstejaars VMBO-t klas onder 20 leerlingen en 12 leerkrachten. Met behulp van ontworpen coderingsschema’s werden de interpersoonlijke gedragingen van de leerkracht en leerling en het bijbehorende on-task gedrag van de leerling gescoord. De nabijheidscomponent van de complementariteit van de interpersoonlijke gedragingen blijkt significant van invloed te zijn op de verandering van het on-task gedrag van de leerling.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent620197
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleComplementariteit in een één op één Interactie en het On-task gedrag van de Leerling
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsComplementariteit; on-task gedrag; relatie; nabijheid; invloed
dc.subject.courseuuOnderwijskundig ontwerp en advisering


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record