dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Pol, J.E. van de | |
dc.contributor.advisor | Prins, F.J. | |
dc.contributor.author | Boer, P. de | |
dc.contributor.author | Jacobs, N.H.P. | |
dc.contributor.author | Schuurman, C.P.M. | |
dc.date.accessioned | 2015-07-06T17:01:00Z | |
dc.date.available | 2015-07-06T17:01:00Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/20271 | |
dc.description.abstract | Dit onderzoek richtte zich op de vraag in hoeverre er een verband is tussen de interpersoonlijke leerkracht-leerling relatie, uitgedrukt in termen van de complementariteit tijdens een één op één interactie tussen leerkracht en leerling, en de verandering van het on-task gedrag van de leerling. Het onderzoek werd uitgevoerd in een eerstejaars VMBO-t klas onder 20 leerlingen en 12 leerkrachten. Met behulp van ontworpen coderingsschema’s werden de interpersoonlijke gedragingen van de leerkracht en leerling en het bijbehorende on-task gedrag van de leerling gescoord. De nabijheidscomponent van de complementariteit van de interpersoonlijke gedragingen blijkt significant van invloed te zijn op de verandering van het on-task gedrag van de leerling. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 620197 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Complementariteit in een één op één Interactie en het On-task gedrag van de Leerling | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Complementariteit; on-task gedrag; relatie; nabijheid; invloed | |
dc.subject.courseuu | Onderwijskundig ontwerp en advisering | |