Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorMerx, Sigrid
dc.contributor.authorVermeulen, D.H.A.
dc.date.accessioned2015-07-06T17:00:43Z
dc.date.available2015-07-06T17:00:43Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/20245
dc.description.abstractEen organisatie met een netwerkstructuur heeft baat bij een diepe inbedding in het netwerk waarin ze fungeert. Dit onderzoek gaat uit van de hypothese dat de visie en identiteit van een organisatie beïnvloed worden door die vernetwerking. Aan de hand van het Domein voor Kunstkritiek, een organisatie opgericht om het niveau van de kunstkritiek in Nederland te verhogen door vernieuwende kunstkritiek onder de aandacht te brengen, wordt onderzocht of deze hypothese inderdaad standhoudt. Allereerst schetst het werkstuk de actoriële ontwikkeling die het Domein heeft doorgemaakt vanaf de oprichting in 2006 tot het heden, waarna vervolgens wordt beweerd dat in hetzelfde tijdsbestek de visie van het Domein is veranderd. Dit gebeurt aan de hand van drie pijlers, die kenmerkend zijn voor de ontwikkeling van de organisatie. Concluderend blijkt de actoriële ontwikkeling van invloed te zijn op de visie van het Domein, hetgeen zich binnen het Domein tegenwoordig uit in een gestegen aandacht voor digitale en meerstemmige kritiek en een commerciëlere instelling van de organisatie. Dit inzicht biedt tot slot een context om het kwetsbare, immateriële werk dat het Domein levert, te duiden.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1703868
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleKritiek (net)werk
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsDomein voor Kunstkritiek; ANT; culturele organisaties; netwerken; precarious labour
dc.subject.courseuuTheater-, film- en televisiewetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record