Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorTigchelaar, A.E.
dc.contributor.authorMeinen, G.W.
dc.date.accessioned2015-06-18T13:40:34Z
dc.date.available2015-06-18T13:40:34Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/20150
dc.description.abstractEen goede begeleiding en scholing van zij-instromers is belangrijk om ze te behouden voor het onderwijs. Te vaak verlaten zij-instromers na een korte of langere periode weer het onderwijsveld. Deze studie biedt meer inzicht in de wijze waarop studenten van de maatwerkopleiding aan de Universiteit Utrecht in hun eerste schooljaar zijn begeleid op school. Hiertoe is een enquête opgesteld met vragen over de ervaringen en bevindingen van studenten ten aanzien van de begeleiding op school. Bovendien is de studenten gevraagd naar het belang dat ze hechten aan de verschillende vormen van begeleiding op school. Zij-instromers hebben in het merendeel van de gevallen een juist beeld van lesgeven, waarbij het wel zo is dat lesgeven vaak als een zwaarder beroep wordt ervaren dan hun vorige beroep. Zij-instromers geven aan dat ze een groot belang hechten aan een begeleidingsprogramma dat ‘reguliere’ nieuwe docenten ook krijgen. Ze willen echter ook graag vanuit de school persoonlijke begeleiding op het terrein van pedagogiek en orde en op het terrein van vakinhoud en vakdidactiek. Deze laatste twee onderdelen komen op een lerarenopleiding weliswaar ook aan bod, maar zij-instromers vinden directe begeleiding vanuit school op dit terrein dus ook belangrijk.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.language.isonl
dc.titleHoud zij-instromers op het juiste pad : De rol van de begeleiding op school
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsZij-instromers, voortgezet onderwijs, opleiden in de school, begeleiding
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Wiskunde


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record