Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorRossem, P. van
dc.contributor.authorZwaan, W. van der
dc.date.accessioned2012-09-06T17:02:11Z
dc.date.available2012-09-06
dc.date.available2012-09-06T17:02:11Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/20133
dc.description.abstractEen vergelijking tussen "Vrouwen van Parijs" (1954) van Nico Jesse, "Een liefdesgeschiedenis in Saint Germain des Prés" (1956) en "Paris Mortel "(1963) van Johan van der Keuken. "Een liefdesgeschiedenis" en "Paris Mortel" worden tot hoogtepunten uit de fotoboekenhistorie gerekend en zijn over de jaren heen begeerde verzamelobjecten geworden. "Vrouwen van Parijs" was indertijd een internationale bestseller, maar heeft niet eenzelfde status weten te verkrijgen als de andere twee Nederlandse fotoboeken over Parijs. De vraag die gesteld wordt is: wat zijn de factoren die hebben bijgedragen aan het succes van de boeken van Van der Elsken en Van der Keuken en waarom heeft het boek van Jesse niet eenzelfde status verkregen. Aan de hand van deze voorbeelden wordt er getracht een meer algemeen beeld te scheppen van wat een fotoboek goed maakt en wat niet.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent4355362 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleEen grafisch kunstwerk: een vergelijking tussen Vrouwen van Parijs van Nico Jesse, Een liefdesgeschiedenis in Saint Germain des Prés en Paris Mortel van Johan van der Keuken.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsfotografie, fotoboek, Ed van der Elsken, Johan van der Keuken, Nico Jesse, Vrouwen van Parijs, Een liefdesgeschiedenis in Saint Germain des Prés, Paris Mortel, Parijs
dc.subject.courseuuKunstgeschiedenis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record