Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorPhielix, C.
dc.contributor.advisorJaspers, M.
dc.contributor.authorCornelisse, S.J.
dc.contributor.authorAartsen, R.M.
dc.date.accessioned2015-05-01T17:03:08Z
dc.date.available2015-05-01T17:03:08Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19968
dc.description.abstractHet team van KBS de Kinderhof te Amersfoort is momenteel bezig met het opnieuw vaststellen van de visie omtrent ouderbetrokkenheid. Met dit onderzoek is gepoogd vast te stellen hoe ouderbetrokkenheid effectief gefaciliteerd kan worden voor de leerkrachten van KBS de Kinderhof. Dit is gedaan aan de hand van het veelgebruikte model omtrent ouderbetrokkenheid van Epstein, wat bestaat uit de zes typen, namelijk ouderschap, communicatie, vrijwilligerswerk, thuis leren, beslissingen nemen en samenwerken binnen de gemeenschap. Middels interviews met subject matter experts is het model geconcretiseerd. Dit vormde de basis van de vragenlijst waarin de leerkrachten aangaven hoe momenteel vorm wordt gegeven aan ouderbetrokkenheid en hoe zij dit in de toekomst zouden willen. Op basis hiervan is in een focusgroep vastgesteld hoe de ouderbetrokkenheid vormgegeven kan worden. Hieruit bleek dat het team van KBS de Kinderhof zich in gaat zetten voor vijf typen, namelijk ouderschap, communicatie, vrijwilligerswerk, thuis leren en het samenwerken binnen de gemeenschap.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent2748693
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe vormgeving van ouderbetrokkenheid.
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsOuderbetrokkenheid; model van Epstein; ouderschap; communicatie; vrijwilligerswerk; thuis leren; beslissingen nemen; samenwerken binnen gemeenschap.
dc.subject.courseuuAcademische lerarenopleiding primair onderwijs


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record