Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorHendrickx, M.
dc.contributor.authorBoer, J.P.L.
dc.contributor.authorPreuter, H.J.
dc.date.accessioned2015-05-01T17:03:03Z
dc.date.available2015-05-01T17:03:03Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19954
dc.description.abstractIn dit onderzoek is het zelfstandig werken op OBS Vleuterweide onderzocht. Uit literatuuronderzoek bleek dat verschillende contextfactoren hier invloed op hebben. Om de onderwijspraktijk te evalueren, is onderzocht wat bij leerkrachten en in de schoolorganisatie bevorderende en belemmerende factoren zijn voor de ontwikkeling van het zelfstandig werken bij leerlingen. Dit werd gedaan door middel van vragenlijsten aan leerkrachten en interviews met leden van het managementteam. Hieruit bleek dat voornamelijk het ontbreken van een gezamenlijke visie en beleid en een leerlijn het zelfstandig werken belemmert. Nagenoeg alle leerkrachthandelingen voor het creëren van een optimale leeromgeving waren bevorderend.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent574248
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleBevorderende en belemmerende factoren voor de ontwikkeling van zelfstandig werken bij leerlingen op de basisschool
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsZelfstandig werken; ontwikkeling; primair basisonderwijs; contexten; leerkrachtniveau; schoolniveau; belemmerend; bevorderend
dc.subject.courseuuAcademische lerarenopleiding primair onderwijs


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record