Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorPrins, F.J.
dc.contributor.authorZariouh, H.
dc.contributor.authorBurgsteijn, M.
dc.date.accessioned2015-05-01T17:02:57Z
dc.date.available2015-05-01T17:02:57Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19941
dc.description.abstractIn een beschrijvend onderzoek op de Sint Jozefschool te Achterveld is onderzocht wat de behoeften van meerbegaafde en hoogbegaafde leerlingen, hun leerkrachten en hun ouders zijn, op sociaal-emotioneel en didactisch gebied. Door middel van een kwantitatieve sociaal-emotionele en kwalitatieve didactische vragenlijst voor de drie doelgroepen is ondervonden dat hoogbegaafde leerlingen minder sociaal initiatief vertonen. Ook bleek verrijking binnen het curriculum zeer gewild door de drie doelgroepen. Verbreding buiten het curriculum werd voor alle leerlingen belangrijk geacht. Versnelling in de leerstof bleek op zowel positieve als negatieve reacties te stuiten. Het advies aan de Sint Jozefschool is om door compacting van de basisstof tijd vrij te maken voor verrijking en verbreding, die zowel binnen de klas als in een plusklas plaats zal vinden.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent838293
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleMeerbegaafd en hoogbegaafd op de Sint Jozefschool
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordshoogbegaafd; meerbegaafd; behoeftenonderzoek; basisschool; versnellen; verrijken; verbreden; ouders; leerkrachten
dc.subject.courseuuAcademische lerarenopleiding primair onderwijs


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record