Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorVermande, M.
dc.contributor.authorGiessen, R.J. van de
dc.contributor.authorVet, M.J.C. de
dc.contributor.authorKarakus, M.
dc.contributor.authorTüredi, Z.
dc.date.accessioned2015-05-01T17:02:28Z
dc.date.available2015-05-01T17:02:28Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19903
dc.description.abstractHuidig onderzoek heeft zich gericht op de kosten en baten van pesten voor daders, slachtoffers en niet-betrokken kinderen. Er is specifiek gekeken naar leerlingen uit de brugklas. Om een duidelijk beeld te krijgen van de kosten en baten van pesten is er gekeken naar een aantal gebieden namelijk, internaliserende gedragsproblemen, sociale status, sociale acceptatie door peers, zelfbeeld en zelfwaargenomen sociale acceptatie. Voor dit onderzoek is gebruik gemaakt van peernominaties, peerratings en zelfrapportages. Hieruit is naar voren gekomen dat er meer baten dan kosten voor de dader zijn verbonden aan het pesten. Dit impliceert dat pestgedrag moeilijk te doorbreken is.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent159200
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleKosten en baten van pesten
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsKosten en baten, daders, slachtoffers, niet-betrokken kinderen, internaliserende gedragsproblemen, resource control, perceived popularity, sociale acceptatie, zelfbeeld, zelfwaargenomen sociale acceptatie.
dc.subject.courseuuPedagogische Wetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record